Vizyon ve Misyon
ÖZEL VAN AKDAMAR HOSPİTAL;
Çalışanları ile bütünleşmiş her koşulda kaliteli hizmet sunmayı hedefleyen,
Saygınlığı ve hasta memnuniyetini temel ilke edinmiş bölgede lider,
Ülkede tanınmış sağlık kuruluşlarından biri olmak.
Güvenli hastane olma, tedavi ederken zarar vermemek hedefli;
Hasta ve çalışan haklarını gözeterek toplumun sağlık alanındaki ihtiyaç ve beklentilerini üst standartlarında karşılamak,
Hasta memnuniyetini en üst düzeyde tutmaktır.
DEĞERLERİMİZ
➢ Ekip anlayışı ile çalışan
➢ Güvenilirlik
➢ Hakkaniyet
➢ Mahremiyet
➢ İnançlara saygı
➢ Kültüre saygı
➢ Çevreye saygı
KALİTE POLİTİKAMIZ
HAZIRLAYAN |
KONTROL EDEN |
ONAYLAYAN |
|
|
|
REVİZYON NO |
REVİZYON TARİHİ |
REVİZYON İÇERİĞİ |
02 |
02.01.2024 |
Doküman formatının değişmesi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Özel Akdamar Hastanesi olarak,
Hastanemizin sunmuş olduğu tüm tanı ve tedavi hizmetlerinde, hasta ve çalışan merkezli, güvenli bir ortam oluşturan, bütüncül bir yaklaşım ile, standartlara uygun, sürekli geliştirme ve iyileştirme çalışmalarına açık, hasta ve hasta yakınlarına yönelik tüm eğitim ihtiyaçlarına ortak bir kurumsal dil ile cevap vermeyi hedefleyen ve bakımda en iyiye ulaşmak yolunda bütüncül tıbbi bakım hizmetleri sunmayı,
Hizmet sunum sürecinde hasta ve hasta yakınlarında oluşabilecek olumsuz tüm durumlara çözüm odaklı profesyonel bir yaklaşım sergilemeyi, Hasta memnuniyet düzeylerini düzenli aralıklarda ölçmek ve gereken iyileştirmeleri yapmayı,
Sağlık için eğitimin öneminin farkında bir kurum olarak, hasta, hasta yakını ve halk eğitimleri ile toplumsal sağlık okur yazarlığını artırmayı,
Güncel standart ve rehberler ışığında hasta güvenliğini önceleyen, sonuç odaklı, etkin sağlık bakım hizmeti sunmayı,
Tanı ve tedavi için kullanılacak teknolojik yenilikleri, bilimsel gelişmeleri takip ederek, çağın gerektirdiği güncellikte sağlık hizmeti sunmayı,
Tesis altyapısı ve hizmet binamızın periyodik bakım ve kontrollerini zamanında ve etkin bir şekilde gerçekleştirerek modern ve güvenli bir ortamda hizmet sunmayı,
İş Sağlığı ve Güvenliği kapsamında mevzuatın gerektirdiği şartları yerine getirmekle kalmayıp çalışan güvenliğini en üst düzeyde sağlamak amacıyla güncel ve teknolojik uygulamaları hayata geçirmeyi,
Kurumsal ve bireysel gelişimi sağlamak amacıyla eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek ulusal ve uluslararası imkanları kullanarak eğitim faaliyetleri planlamayı,
Çalışanların fikirlerini almak amacıyla görüş öneri platformları ve periyodik uygulanan anketlerden elden edilen geri bildirimleri değerlendirerek İş yaşamını geliştirmeyi ve konforu artırmayı,
Kurumumuz misyon ve vizyon değerlerini ön planda tutarak; sürekli standart ve yenilikleri takip etmeyi amaçlayan ve bu yönde kurum olarak kendimizi geliştirme faaliyetlerini sürdürmek, bakım hizmetinde en üst düzeye ulaşmak ve verilen her hizmette standartlara uygun sağlık hizmeti vermeyi taahhüt etmekteyiz.
KALİTE HEDEFLERİNİN OLUŞTURULMASI ve DÜZENLİ OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
➢ Sağlık hizmetleri kapsamında Sağlıkta Kalite Standartlarının tüm hastanede uygulanmasını sağlamak.
➢ Sağlıkta Kalite Standartları kapsamında kaynakları etkili ve verimli bir şekilde kullanmak.
➢ Kurumsal amaç ve hedefleri sene başında belirlemek ve yılda bir değerlendirmesini yapmak.
➢ Hedeflere ulaşmak amacıyla hizmetlerin sürekliliğini ölçmek.
➢ Kalite göstergeleri ile ölçme, değerlendirme ve iyileştirme çalışmalarının başlatılmasını sağlamak.
➢ Kalite göstergeleri ile ölçme ve iyileştirme mekanizmalarını kullanarak personeli sürekli eğitmek.
➢ Sağlıkta Kalite Standartları Göstergelerin İzlenmesi kapsamında takip edilmesi gereken göstergelerin, birim kalite sorumluları tarafından takibi, sonucu ve analizinin yapılmasını sağlamak ve bu kapsamda tüm gösterge yönetimi verilerinin doğruluğunu ve sistematik girişini sağlamak.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN ŞARTLARININ YERİNE GETİRİLMESİ ve SÜREKLİLİĞİNİN SAĞLANMASI
➢ Kalite yönetimi konusunda değişim ve gelişmelere paralel olarak hizmet kalitesinde sürekliliğin sağlanması amacıyla personelin sürekli öğrenmesine yönelik bir sistem geliştirilmesiyle personel niteliği yükseltilerek hizmet kalitesinde mükemmelliğin yakalanmasına çalışmak.
➢ Hastanemiz Eğitim Planı doğrultusunda zorunlu eğitimlerin, hizmet içi eğitimlerin, İSG eğitimlerinin,ve hasta-hasta yakını eğitimlerinin yapılmasını sağlamak.
➢ Hizmet sunumundaki görevlilere, kalitenin geliştirilmesinin bütün personelin işi olduğu yaklaşımını benimsetmek.
➢ Personellerin katılımı ile planlama ve uygulamaları gerçekleştirmek.
➢ Özellikli birimler için uygun fiziki ortamı sağlamaya çalışmak.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN ETKİNLİĞİNİN SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİ
➢ Üç ayda bir bina turları yaparak analiz sonuçlarına göre uygunsuzluklara yönelik iyileştirme çalışmaları yapmak.
➢ Yılda iki defa öz değerlendirme yaparak analiz sonuçlarına göre uygunsuzluklara yönelik iyileştirme yapmak.
➢ İstenmeyen Olay Bildirimleri ile tespit edilen sorunlara yönelik iyileştirmeler yapmak.
➢ Sistemi sürekli gözden geçirerek sağlık hizmeti sunumuna ilişkin süreçlerden kaynaklanan veya kaynaklanabilecek hataları tespit etmek, gerekli iyileştirmeleri sağlamak.
➢ Düzenli aralıklarla hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketleri yaparak sonuçlara göre gerekli iyileştirme çalışmaları yapmak.